Start

Likwidacje przejazdów kolejowych w związku z przebudową i modernizacją linii kolejowej nr 16 na odcinku Zgierz - Kutno

Container center

Column 1

Organizacja ruchu
Województwo Łódzkie
08-02-2019
22-02-2019
27-02-2019
BBF sp. z o.o.
Rafał Staniszewski
r.staniszewski@bbf.pl

Column 2

Main

Treść konsultacji

Celem konsultacji jest zebranie opinii na temat przeznaczonych do likwidacji przejazdów kolejowych w ramach opracowania dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn. „Usprawnienie kolejowego połączenia Łódź – Kutno poprzez budowę linii kolejowej lub modernizację istniejących linii”. Zebrane opinie będą jedną z wytycznych dla dalszych prac projektowych nad przebudową linii kolejowej nr 16.

Wiersz pliki

Pliki

Do tej konsultacji nie dołączono żadnych plików.

Treść konsultacji

 

Column 2

Treść konsultacji

W celu zapoznania się z projektowanymi rozwiązaniami prosimy o kliknięcie w link poniżej:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1T5-O3Y7eODFXbW8e4xv_7452Cs-FtRbR

Na wyświetlonej mapie przedstawiono lokalizacyjnie wstępnie wytypowane przejazdy do likwidacji wraz z opisem w jaki sposób została zapewniona komunikacja terenów, które mogły zostać odcięte od dostępu do drogi publicznej. Prosimy o zapoznanie się z przedstawionymi rozwiązaniami i zgłaszanie uwag. W celu precyzyjnego określenia którego przejazdu dotyczą Państwa uwagi proszę o podanie nr punktu z opisu na mapie.

Aby móc komentować musisz się zalogować.
  • Radosław Kobus · 2019-02-17 Opublikowany

    Stanowczo nie zgadzam się z zamknięciem przejazdu kolejowego w miejscowości KOSTUSIN gmina Witonia!

    Jest to jedyne miejsce przejazdu na pola. Na mapie narysowano alternatywną drogę która rzekomo istnieje (zjazd z ulicy Byszewskiej), ale takiej drogi nie ma! Proszę sie zapoznać ze stanem faktycznym, a dopiero póżniej rysować na mapie. 

    -

    Załączniki:
    -
  • byakuran · 2019-02-19 Opublikowany

    Chciałbym wyrazić swój sprzeciw- zlikwidowanie przejazdu wprowadzi odczuwalne komplikacje w życiu mieszkańców Romartowa, zwłaszcza dla rolników.

    -

    Załączniki:
    -
  • Łukasz Wróblewski · 2019-02-20 Opublikowany

    W związku z konsultacjami projektu likwidacji przejazdów drogowych w poziomie szyn na linii kolejowej nr 16 proponuję ponowne przeanalizowanie przebiegu linii kolejowej przez miasto Zgierz i opracowanie siatki przejść przez tory zgodnej z aktualnym natężeniem i potokami ruchu.
    Mam także wrażenie, że przedstawione koncepcje zostały przedstawione bez wizji lokalnej.
    Pomimo tego wnioskuje o:
    rozważenie budowy przejazdu ponad torami linii 16 i 15 przed stacją Zgierz w przedłużeniu ul. Sadowej z węzłem w okolicach ul. Kolejowej i Czarnej. (obecnie tern niezabudowany, dający takie możliwości, a przejazd obecny powoduje spore utrudnienia w płynności przejazdu dla ruchu kołowego.

    Budowę przejścia podziemnego na wysokości dworca kolejowego do ul. Twardej z wyjściem na poszczególne perony.

    Budowę poszerzonego przejścia pod torami w ciągu ul. Długiej.

    Przebudowę wiaduktu i zwiększenie jego przejezdności w ciągu ul. Reymonta.

    Przebudowę przejścia pod torami w ciągu ul. Ozorkowskiej.

    Rozważenie budowy przejazdu kolejowego nad torami w okolicach przystanku Zgierz Północ (jak na grafice) w przedłużeniu ul. Staffa z wylotem na ul. Bazylijskiej przy Świętojańskiej. (Argumentem za jest to, że to ten sam potok podróżnych co dla ulicy Grotnickiej, a dodatkowo dojazd dla osiedla Proboszczewice, co w konsekwencji może dodatkowo znacząco obniżyc iloczyn ruchu na przejeździe w ciągu ul. Bazylijskiej. Dodatkowo tam linia kolejowa położona jest w lekkim obniżeniu co ułatwia inwestycję.

    Z kolei pomysł na budowę przejazdu nad torami w ciągu ul. Grotnickiej wskazuje jasno, że propozycje były przygotowywane bez wizyty "na gruncie", na tym odcinku linia biegnie juz nasypem, zatem dużo rozsądniejszym rozwiązaniem jest budowa przejazdu pod torami.

    ​Całość projektowanych rozwiązań powinna uwzględniać  rezerwę pod drugi tor linii, w szczególności na ternie Zgierza.

    Przejazd w okolicach stacji Chociszew także powinien odbywać się pod torami kolejowymi. z uwagi na topografię.

    Proszę o uwzględnienie powyższych uwag w toku dalszych pracy przygotowawczych.

    Łukasz Wróblewski
    Radny Miasta Zgierza


     

    -

    Załączniki:
  • Kinga Banasik · 2019-02-21 Opublikowany

    Dzień dobry,

    Piszę komentarz dot. przejazdu w Grotnikach - ulica ozorkowska (gmina Zgierz).

    Na terenie miejscowości Grotniki, Ustronie mamy firmy transportowe - podczas ewentualnej budowy wiaduktu w jaki sposób auta z naczepą będą mogły trafić do swoich baz jeżeli droga prze przejazd kolejowy jest jedyna możliwą ?  Alternatywą jest przejechanie pod wiaduktem kolejowym (ulica Stara Droga) ale tam przejadą wyłącznie auta osobowe... Proszę mieć to na uwadze.

    Proszę zauważyć, że planowany zjazd z wiaduktu jest tuż przy popularnym sklepie spożywczym oraz kościele i parkingu kościelnym, czy wzmożony ruch na tej wysokości nie będzie stanowił dużego niebezpieczeństwa?

    Radna Gminy Zgierz

    Kinga Banasik

    -

    Załączniki:
    -
  • S. Andrzejczak · 2019-02-21 Opublikowany

    Niniejszym wyrażam zdecydowany sprzeciw przeciwko likwidacji przejazdu kolejowo-drogowego w miejscowości Kostusin w km 62,237 linii nr 16 Łódź Widzew-Kutno.

    Likwidacja przejazdu spowoduje utrudniony dostęp zarówno do dróg dojazdowych do pól, jak i samych gruntów użytkowanych po stronie południowej linii kolejowej nr 16, czego efektem byłoby skazanie  nas na wielokilometrowe objazdy maszynami rolniczymi.  Zaproponowaną, a nie zaprojektowaną /sic ! / , na mapie tzw.drogę dojazdową do odciętych terenów należy uznać co najmniej  za nadużycie, prowadząc ją po cudzych prywatnych gruntach i do tego bez znajomości topografii terenu.                      Od ponad 100 lat drogi dojazdowe do rzeczonego przejazdu  są drogami publicznymi, z których korzystali mieszkańcy wsi Kostusin, jak i inni użytkownicy dróg, a ponadto od 2016 r. Urząd Gminy w Witoni prowadzi czynności celem ich formalnego przejęcia na własność.                                                   Przypomnieć również należy, że jedyną umową wiążącą strony są akty notarialne nabycia gruntów od ich właścicieli pod linię kolejową z 26.04.1910 r., w których to Kolej zobowiązuje się do zapewnienia dogodnego dojazdu do pól uprawnych przeciętych torami kolejowymi, poprzez ustanowienie dwóch przejazdów kolejowo-drogowych w miejscowości Kostusin. Znajduje to również odzwierciedlenie na mapach powykonawczych z 1927 r.                                                                                                               Na prośbę PKP sprzed kilkunastu lat, mieszkańcy wyrazili wówczas w akcie dobrej woli zgodę na likwidację jednego z przejazdów, usytuowanego na końcu wsi Kostusin, pozostawiając sobie tylko jedną drogę dojazdu do użytkowanych pól.                                                                                                             Z uwagi na sezonowość prac w rolnictwie wiadomym jest, że iloczyn ruchu w miesiącach zimowych jest mniejszy na przejazdach wiejskich i nie jest to żadna nowość ani argument.                                           Kwestia zarządzania i utrzymania przejazdu w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom, a tym samym również likwidacja ograniczeń widoczności poprzez karczowanie posadzonych w latach 60-tych  przez PKP zarośli będących barierami przeciwśnieżnymi, od początku istnienia linii kolejowej pozostawała w gestii właściciela infrastruktury, czyli obecnie PKP PLK S.A. jako następcy prawnego.

    Z poważaniem

    S. Andrzejczak

    -

    Załączniki:
    -
  • Dariusz Kobus · 2019-02-22 Opublikowany

    Nie zgadzam się z zamknięciem przejazdu kolejowego oznaczonego numerem 14 w miejscowości Kostusin w gm.Witonia.

    Jest to jedyna droga, którą można dojechać do pól. Zamknięcie tego przejazdu spowoduje znaczne utrudnienia jak i brak dojazdu, gdyż zaznaczona prowizoryczną linią droga póki co nie istnieje.

    -

    Załączniki:
    -
  • Dariusz Kobus · 2019-02-22 Opublikowany

    Nie zgadzam się z zamknięciem przejazdu kolejowego oznaczonego numerem 14 w miejscowości Kostusin w gm.Witonia.

    Jest to jedyna droga, którą można dojechać do pól. Zamknięcie tego przejazdu spowoduje znaczne utrudnienia jak i brak dojazdu, gdyż zaznaczona prowizoryczną linią droga póki co nie istnieje.

    -

    Załączniki:
    -
  • Dariusz Kobus · 2019-02-22 Opublikowany

    Nie zgadzam się z zamknięciem przejazdu kolejowego oznaczonego numerem 14 w miejscowości Kostusin w gm.Witonia.

    Jest to jedyna droga, którą można dojechać do pól. Zamknięcie tego przejazdu spowoduje znaczne utrudnienia jak i brak dojazdu, gdyż zaznaczona prowizoryczną linią droga póki co nie istnieje.

    -

    Załączniki:
    -
  • kot · 2019-02-17 Opublikowany

    Wyrażam sprzeciw likwidacji przejazdu nr 13 w Romartowie. Likwidacja tego przejazdu, który istnieje od początku wybudowania linii kolejowej utrudni komunikację mieszkańców wsi. Wydłuży przejazd o kilka - kilkanaście kilometrów. Największe utrudnienia dotyczyć będą rolników, którzy do pól w tej samej i sąsiedniej miejscowości będą musieli jeździć drogą powiatową i krajową przez Witonię. Likwidację tego przejazdu uważam za bezzasadną.

    -

    Załączniki:
    -
  • Urząd Gminy w Witoni · 2019-02-21 Opublikowany

    Mieszkańcy wsi: Oraczew, Gołocice, Romartów, Wargawka Młoda, Gajew, Witonia, Budki, Kostusin - Gmina Witonia stanowczo protestują przeciwko likwidacji przejazdów kolejowych numery 12, 13, 14. Ich likwidacja bardzo utrudni dojazd do pól i nie tylko. Proponujemy zainstalować na przejazdach rogatki. 

    -

    Załączniki:
  • Urząd Gminy w Witoni · 2019-02-22 Opublikowany

    Mieszkańcy wsi: Oraczew, Gołocice, Romartów, Wargawka Młoda, Gajew, Witonia, Budki, Kostusin - Gmina Witonia stanowczo protestują przeciwko likwidacji przejazdów kolejowych numery 12, 13, 14. Ich likwidacja bardzo utrudni dojazd do pól i nie tylko. Proponujemy zainstalować na przejazdach rogatki. 

    -

    Załączniki:
  • Urząd Gminy w Witoni · 2019-02-21 Opublikowany

    Mieszkańcy wsi: Oraczew, Gołocice, Romartów, Wargawka Młoda, Gajew, Witonia, Budki, Kostusin - Gmina Witonia stanowczo protestują przeciwko likwidacji przejazdów kolejowych numery 12, 13, 14. Ich likwidacja bardzo utrudni dojazd do pól i nie tylko. Proponujemy zainstalować na przejazdach rogatki. 

    -

    Załączniki:
  • Dariusz Kobus · 2019-02-22 Opublikowany

    Nie zgadzam się z zamknięciem przejazdu kolejowego oznaczonego numerem 14 w miejscowości Kostusin w gm.Witonia.

    Jest to jedyna droga, którą można dojechać do pól. Zamknięcie tego przejazdu spowoduje znaczne utrudnienia jak i brak dojazdu, gdyż zaznaczona prowizoryczną linią droga póki co nie istnieje.

    -

    Załączniki:
    -
  • Dariusz Kobus · 2019-02-22 Opublikowany

    Nie zgadzam się z zamknięciem przejazdu kolejowego oznaczonego numerem 14 w miejscowości Kostusin w gm.Witonia.

    Jest to jedyna droga, którą można dojechać do pól. Zamknięcie tego przejazdu spowoduje znaczne utrudnienia jak i brak dojazdu, gdyż zaznaczona prowizoryczną linią droga póki co nie istnieje.

    -

    Załączniki:
    -
  • Beata.S · 2019-02-22 Opublikowany

    Wraz z rodziną wyrażamy sprzeciw likwidacji przejazdu kolejowego w miejscowości Kostusin. Jest to jedyna droga dojazdowa do naszych pól. 

    -

    Załączniki:
    -