Start

Likwidacje przejazdów kolejowych w związku z przebudową linii kolejowej Lk 14 na odcinku Ostrów Wielkopolski - Głogów

Container center

Column 1

Organizacja ruchu
Województwo Wielkopolskie i Dolnośląskie
05-09-2018
19-09-2018
21-09-2018
BBF sp. z o.o.
Tomasz Wilk
d.Kosicki@bbf.pl

Column 2

Main

Treść konsultacji

Celem konsultacji jest zebranie opinii na temat przeznaczonych do likwidacji przejazdów kolejowych w ramach opracowania dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 815, 816 na odcinku Ostrów Wlkp. – (Krotoszyn) – Leszno – Głogów wraz z elektryfikacją odcinka Krotoszyn / Durzyn – Leszno – Głogów”. Zebrane opinie będą jedną z wytycznych dla dalszych prac projektowych nad przebudową ww. linii kolejowej.

Wiersz pliki

Pliki

Do tej konsultacji nie dołączono żadnych plików.

Podsumowanie - kontener

Podsumowanie

2018-09-21

Dziękujemy wszystkim zainteresowanym za udział w konsultacjach społecznych w ramach projektu studium wykonalności dla projektu pt. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 815, 816 na odcinku Ostrów Wlkp. – (Krotoszyn) – Leszno – Głogów wraz z elektryfikacją odcinka Krotoszyn / Durzyn – Leszno – Głogów”

Uczestnicy konsultacji wyrazili swój sprzeciw wobec propozycji likwidacji przejazdów w ich miejscach zamieszkania lub najbliższej okolicy. Wszystkie Państwa głosy, zarówno na stronie z konsultacjami jak i przesłane mailowo zostaną uwzględnione w opracowaniu.

Wiersz 1

Zestawienie uwag

Brak

Wiersz 2

Zestawienie uwag zgłoszonych poprzez inne formy zbierania opinii:

Brak

Treść konsultacji

 

Column 2

Treść konsultacji

W celu zapoznania się z projektowanymi rozwiązaniami prosimy o kliknięcie w link poniżej:

https://drive.google.com/open?id=1jvhPm4rvmj47SkTGZHvW6DLUrAuvdjEO&usp=sharing

Na wyświetlonej mapie przedstawiono lokalizacyjnie wstępnie wytypowane przejazdy do likwidacji wraz z opisem w jaki sposób została zapewniona komunikacja terenów, które mogły zostać odcięte od dostępu do drogi publicznej. Prosimy o zapoznanie się z przedstawionymi rozwiązaniami i zgłaszanie uwag. W celu precyzyjnego określenia którego przejazdu dotyczą Państwa uwagi proszę o podanie nr punktu z opisu na mapie.

Aby móc komentować musisz się zalogować.
  • damian · 2018-09-12 Opublikowany

    Jestem zdecydowanie przeciwny likwidacji przejazdu nr 31 na drodze powiatowej pomiędzy Krobią i Chwałkowem. Jest to droga o dużym natężeniu ruchu, codziennie wiele osób przejeżdża tędy do pracy i szkoły, a co więcej występuje duży ruch samochodów ciężarowych dostarczających towar do lokalnych firm (Sorelpol, Dolina Noteci). Drogi alternatywne mają zbyt ostre zakręty aby mogły poruszać się po nich samochody ciężarowe (Potarzyca).

    Widoczność na przejeździe można znacząco poprawić likwidując budynek dróżnika na przejeździe należący do PKP, oczywiście zapewniając mieszkania dla zamieszkującej go rodziny.

    Należałoby też wyprofilować inaczej drogę dojazdową do przejazdu w kształt "S", tak aby widoczność była optymalna.

    -

    Załączniki:
    -
  • janczer · 2018-09-13 Opublikowany

    Przejazd nr 31 jest na pewno częściej używany jak pobliski przy stacji Włostowo. Podobnie jak Damian uważam, że lepiej będzie zlikwidować zasłaniający widoczność budynek i wyprofilować drogę do przejazdu do kąta prostego. A umożliwiło by to właśnie wykorzystanie terenu po rozebranym budynku.

    Przejazd dużych pojazdów ciężarowych po alternatywnych drogach jest w tej chwili bardzo utrudniony i bardzo niebezpieczny.

    -

    Załączniki:
    -
  • KrOr · 2018-09-19 Opublikowany

    Przejazd na drodze Krobia - Chwałkowo.

    PKP ma duże uprawnienia zamykając całą drogę publiczną i nie kolejową. Takich możliwości nie mają mieszkańcy Krobii, Chwałkowa, Gogolewa, Skoraszewic, firmy Sorelpol (Chwałkowo 50).

    Przejazd można zmodyfikować. Nie potrzeba robić "S-ki" lub wyburzać stojącego tam domu. Można zainstalować automatyczne światla lub nawet pełne zapory. To jednak kosztuje. Po co jednak PKP ma wydawać pieniądze ?. Niech cierpią mieszkańcy. To nic, że nie są winni wadliwego przejazdu. Ich sprzeciw nie jest przecież wiążący dla PKP. Konsultacje są jedynie prawnym przymusem. PKP udaje, że je przeprowadza. To jest arogancja i egoizm silniejszego.

    Zamknięta droda wydłuży dojazd pogotowia ratunkowego i staży pożarnej o kilka minut. Do Sorelpolu codziennie do- i wyjeżdża 15 do 20 ciężkich (30 tonowych) ciężarówek. z Krobii. Będą rozjeżdzać wąskie osiedlowe uliczki Krobii bo przez zakręt w Potarzycy nie przejadą. Także około 100 pracowników z tego kierunku. Ale to będzie zmartwienie Krobii, a nie PKP.

    Jestem przeciwny zamykaniu tej drogi i jak sądzę wszyscy mieszkańcy w/w miejscowości, pracownicy Sorelpolu i kierowcy ciężarówek - tylko, że oni o tym nie wiedzą. Nie zostało to wyraźnie zapowiedziane, a strona mamzdanie.org.pl jest prawie nie znana.

    PKP ma przerobić przejazd, a nie utrudniać życie mieszkańcom. To PKP wykonało ten wadliwy przejazd i niech teraz naprawia swoje błędy.

    -

    Załączniki:
    -
  • Agata Kluczyk · 2018-09-12 Opublikowany

    Całkowicie zgadzam się z "mieszkańcem". Osoby mieszkające za przejazdem aby dojechać chociażby po zakupy będą zmuszone jechać na obrzeża do ulicy Rydzyńskiej i dalej w kierunku miasta. Absurd.

    -

    Załączniki:
    -
  • mieszkaniec · 2018-09-10 Opublikowany

    Jako mieszkaniec Ponieca nie zgadzam się na zamknięcie przejazdu nr 38 na ul.Polnej w Poniecu.  Widoczność na przejeździe jest bardzo dobra. Likwidacja tego przejazdu spowoduje iż dojazd do odciętych terenów będzie utrudniony, bo dla kogoś z ul.Polnej czy z tej części Ponieca  będzie prowadził przez całe miasto Poniec. Jest to bardzo ważny strategicznie przejazd. Na terenach odciętych poprzez planowaną likwidację przejazdu tworzy się strefa inwestycyjna gminy, powstają nowe miejsca pracy, potrzebna jest droga dojazdowa tam a likwidacja tego przejazdu to uniemożliwi. Ponadto przejazd ten znajduje się na drodze gminnej bardzo często uczęszczanej przez rowerzystów i biegaczy udających się na ścieżkę rowerową Poniec- Janiszewo.  Ul.Polna jest także jedyną alternatywą objazdu  w przypadku zamknięcia drogi głównej Leszno- Krobia- Gostyń. Likwidacja tego przejazdu to absurdalny pomysł bez żadnego uzasadnienia.

    -

    Załączniki:
    -
  • kujo · 2018-09-19 Opublikowany

    Likwidacja przejazdu kolejowego nr 31 w ciągu drogi powiatowej z Krobi do Chwałkowa moim zdaniem zakrawa na kpinę ze strony PKP. Uzasadnianie likwidacji brakiem widoczności też nikogo nie może przekonać. O tym, że przejazd ten jest niebezpieczny PKP wiedziała od kilku lat i nic z tym nie zrobiła. Dzisiaj, zamiast pomyśleć jak ten fakt rozwiązać zamyka przejazd likwidując wygodny dojazd do miejscowości Chwałkowo oraz zakładów tam zlokalizowanych. A co w zamian - objazdy krętymi lokalnymi drogami (notabene nie najlepszej jakości), które przy bardzo dużym natężeniu ruchu pojazdów ciężarowych staną się nie przejezdne. Moim zdaniem  najlepszym rozwiązaniem byłoby zamontowanie automatycznych rogatek z sygnalizacją świetlną, oraz, po zapewnieniu godziwego lokum dla mieszkańców rozebranie stojącego budynku .

    -

    Załączniki:
    -
  • mieszczanin · 2018-09-12 Opublikowany

    Jestem mieszkańcem Ponieca. Jestem przeciw  za likwidacji przejazdu kolejowego na ul. Polnej. Zgadzam się z poprzednik komentarzem. Likwidacja tego przejazdu spowoduje utrudnienie wiele mieszkańcom najbliższych ulic na funkcjonowanie w życiu codziennym jak i rekreacyjnie. Przejazd jest w ciągłym użytkowaniu przez mieszkańców  ponieważ  niedaleko znajduje się kościół Hala Sportowa i Park Miejski i nie daleko ścieżka rowerowa Poniec-Janiszewo. Znajdują się też pola uprawne tutejszych rolników których zamkniecie utrudni drogę dojazd do pól.  Ten pomysł na likwidacje tego przejazdu jest złym pomysłem. Wiec jestem PRZECIW LIKWIDACJI TEGO PRZEJAZDU. 

    -

    Załączniki:
    -
  • qasx · 2018-09-19 Opublikowany

    Numer 43. ul. Gronowska, Leszno
    Nie rozumiem argumentu dotyczącego ograniczeń w widoczności - jeśli coś stoi temu na przeszkodzie to można przecież to poprawić, zamiast likwidować przejazd.
    Sąsiedni przejazd, szczególnie po położeniu asfaltu na ulicy Sadowej, służy szybkiemu ruchowi samochodów - momentami ten kawałek drogi jest zbyt ruchliwy i wąski, by ryzykować tam podróż pieszo lub rowerem. Najprostszą drogą, żeby pieszo lub rowerem dostać się do lasu lub ogródków działkowych "Międzylesie" jest w takim razie przejazd przy ulicy Gronowskiej.

    -

    Załączniki:
    -
  • poniec · 2018-09-19 Opublikowany

    Witam,

       Pomysł likwidacji przejazdu na ul. Polnej w Poniecu jest absurdalny i niedorzeczny, zważywszy chociażby na to, że na ul. Polnej znajduje się kilka zakładów produkcyjnych, gospodarstw rolnych , łąk oraz pól uprawnych. Likwidując ten przejazd odcięło by się jedyną drogę dojazdu do w/w miejsc przez ciężki sprzęt rolniczy oraz pojazdy o masie znacznie przekraczającej 10 t.

    Treść konsultacji jest fałszywym obrazem rzeczywistości. Widoczność jest BARDZO dobra a układ dróg miejskich NIE pozwala na ( jak napisałem powyżej) na zgodny z prawem dojazd.

    Przejazd powinien zostać zmodernizowany aby był jeszcze bezpieczniejszy i przyjazny mieszkańcom.

    Pozdrawiam Wszystkich Mieszkańców Ponieca

     

    -

    Załączniki:
    -